Πληροφορίες για την Υγραεριοκίνηση

GAS Kotsis, Υγραεριοκίνηση στα Ιωάννινα

Το LPG ουσιαστικά δεν είναι παρά αέριοι υδρογονάνθρακες και, για την ακρίβεια, ένα μείγμα προπανίου (C3H8) και βουτανίου (C4H10), το οποίο σε αρκετές χώρες χρησιμοποιείται ήδη από το 1940. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, περίπου 1.000.000 αυτοκίνητα καίνε υγραέριο.

Επίσης, άλλα χαρακτηριστικά παραδείγματα χωρών είναι η Βιέννη και η Αυστρία (400 λεωφορεία με υγραέριο), η Αυστραλία (500.000 υγραεριοκίνητα), η Βρετανία (40.000 οχήματα με υγραεριοκίνηση), η Ιαπωνία (το 90% των ταξί χρησιμοποιεί LPG) κ.α.

Στην πράξη το υγραέριο είναι ένα εναλλακτικό καύσιμο 109-116 οκτανίων, κάτι που εξαρτάται από την ποσοστιαία αναλογία του προπανίου στο μείγμα, η οποία στο υγραέριο που συνήθως χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα είναι της τάξης του 60%.

Τα οκτάνια του LPG είναι κρίσιμα και καθοριστικά, όσο πιο πολλή συμπίεση έχει ένας κινητήρας, αφού το LPG είναι δυνατόν να συμπιεστεί ακόμα και σε κινητήρες που λειτουργούν με σχέση 12:1.

Επομένως, ένας συμβατικός ατμοσφαιρικός κινητήρας με συμπίεση 9:1 θα αποδίδει λιγότερο σε λειτουργία LPG από ό,τι, για παράδειγμα, ένας κινητήρας άμεσου ψεκασμού, που συνήθως λειτουργεί με μεγαλύτερη αναλογία συμπίεσης, ή σε σχέση με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, όπου η υπερπλήρωση αντικαθιστά την αυξημένη συμπίεση.

Υγραεριοκίνηση

Αντιπροσωπείες

romano landirenzo zavoli brc